Ekspedisjonen går fra Kongsberg, gjennom Europa, ferge til Tunisia, Algerie, Spania, Marokko, Spania og tilbake til Norge.

tirsdag 22. mai 2012

Montering etter lakkering, og nye seter








 Nye forseter fra en Chrysler Voyager, ekte amerikansk med armlene. Disse hadde ganske like mål som de originale Toyota setene slik at det var ikke så mye ombyggingen som skulle til for at de skulle passe.
Fordelen er også at setebelte-låsen passer for originalspenna, så man slipper å bytte denne. Ørkenfargen på dekslene matchet jo også perfekt til bilen.




Baksetene er franske, og kommer fra en Laguna. Vi har fjernet den gamle tre-seteren og erstattet baksetet med to separate stoler, dette til fordel for komforten.
Her ble det noe arbeid med sveiseapparatet for å lage nye festebraketter. Hvert sete er nå festet med fire M10 bolter hver, samt at setebeltet er boltet fast med gjennomgående skruer. Vi vil påstå at dette ble hundre ganger bedre enn de originale setene som bare satt med seks M6 bolter tilsammen.






Ekstramonter radiatorvifte. 
Dette 24v helikopteret er neste
 kraftig nok til å skape fremdrift 





Med noen kveldstimer med sveiseapparatet så ble det konstruert en lyktebøyle, ingen offroader uten ekstralys!


Spesialkonstruert aggregatkasse. Her sitter aggregatet fastmonter permanent på taket. Man bare åpner sideluken og drar det igang.
Kassen har også egen eksosluke på baksiden.

Man har uttak av 230v i en stikkontakt på taket eller under baksetet inne i bilen.

To doble 230v uttak.
Den ene fra en 300w 24vdc til 230vac konverter, den andre fra aggregatet på taket som gir 1Kw.


Når vi får på de nye 31x10,5x15 allterrain dekkene så vil dette bildet neste bli komplett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar